9 Haziran 2017 Cuma

2014 KGSP (Kore Hükümet Bursu) Güney Kore'de Yüksek Lisans Bursu

Rekabetin iyice doruk noktasına ulaştığı Kore hükümet bursu hakkında sanırım yazma vaktim artık geldi. 2010 yılından beri süregelen araştırmalarım, her senenin kılavunuzu okuyup, kazananları, bölümleri araştırmam ve daha sayamayacağım nice çaba..Uzun zamandır yazmak istesem de daha kendim bursu kazanmadan birilerine yol göstermeye çalışmak ya da bilgi vermeye çalışmak saçma olur diyerek kazanana kadar beklemem gerekti.

Ve sonunda oldu. 2 Mayıs 2017 tarihinde burs sonuçlarının açıklandığı listede ismimi sonunda bende gördüm. Her ne kadar 20 Haziran 2017'de açıklanacak bir aşama daha kaldıysa da ben üniversite aracılığı ile başvurduğum için benim için kesin gibi bir şey. Ama gene de beklemekte fayda var tabi.

4 sene öncesine dönecek olursak ilk olarak 2013 yılında bir arkadaşım Kore kültür merkezi aracığı ile kazanıp gitmişti. Sonrasında 2014 yılında Konya'dan iki arkadaşım daha kazanıp gitti. Biri elçilik biri üniversite aracılığı ile olmak üzere. O zamanlar da bursu kazanmak tabi ki kolay değildi ama şimdiki kadar da zor ve yıpratıcı değildi. İlk olarak kendi KGSP maceramdan bahsedecek olursam belki kazanamayanlara veya tereddütte olanlara moral olabilir. 2014 yılında daha mezun olmamışken başvurmuştum. İngilizce ya da Korece bir belgem yoktu. Ama Konya'da bir ara İngilizce kursuna gitmiştim ordan aldığım sertifikaları eklemiştim. Korece ile ilgili olarak da Korece konuşma yarışmasına katılmıştım ve katıldığım etkinlikleri eklemiştim. Ama gel gelelim ki bursun asıl şartı olan not ortalamasını sınırdan sağlayamıyordum. O dönemde alttan epey dersim vardı ve ortalamamı yükseltmek için de fazladan ders aldığımdan ortalamam iyi değildi. Bursa başvuru için ortalamanın 100 üzerinden en az 80, 4lük sistemde ise en az 2,64 olması gerekiyor. Benimde ortalamam tam tamına 2,63/4.00 idi. Gene de umudumu kesmeyip üniversitele mail attım.  Attığım maili de ekliyorum.

Ve gelen cevap

Gelen diğer mailde ise Türkiye'den başvuran tek ben olduğum için direkt olarak birinci elemeden geçip belgelerimi NIIED(burs veren kurum)e yollayacaklarını söylüyorlardı.


Yani Busan'da olan Dongseo Üniversitesi'nden olumlu yanıt gelmişti. Tebrik edip 2.rounda geçtiğimi söylemişlerdi. Epey sevinmiştim tabi. Sabırla kazanmanı bekleyelim diyorlardı. Bende bir umut 1 Mayıs'ı bekledim. Az çok olmayacağını biliyordum aslında temel şart olan ortalamayı bile sağlayamıyordum ama üniversite aşamasını geçince gene de bir umutlanmıştım.

Sonuçlar açıklandı ve listede ismim yok.. Tabi ki vazgeçmedim bu sefer bireysel yoldan başka bir üniversiteye başvurdum. Bu sefer de okul harcını, kalacak yeri profesör karşılıyordu. Aylık da belli bir miktar burs veriyordu. O şekilde kabul almıştım. KGSP kadar garanti ve prestijli olmasa da gene de bir şekilde burslu gitmenin yolunu bulmuştum kendimce. Ama uçak biletini felan kendim almam gerekiyordu. KGSP gibi değildi. Sonrasında tabi alttan dersler mezuniyet telaşı derken benim yüksek lisans maceram da öyle kaldı. Türkiye'de yüksek lisansa başladım ama sonra uzaklıktan dolayı ona da gidemedim tabi. Sonra da çalışmaya başlayınca biraz uzaklaştım Kore'den yüksek lisanstan.

Ama az çok tahmin edersiniz ki bir kere Kore'ye, Koreceye bulaşan çabuk vazgeçemiyor. 2015 yılında hiç araştırmadım ve bursa başvurmadım bile.
Sonrası için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. =)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...