9 Haziran 2017 Cuma

2016 KGSP (Kore Hükümet Bursu) Güney Kore'de Yüksek Lisans Bursu ve Belge Hazırlama

İlk olarak KGSP maceramdan bir önceki yazımda bahsetmiştim. Okumak isteyenler için; http://guneykoreveben.blogspot.com.tr/2017/06/2014-kgsp-kore-hukumet-bursu-guney.html

2016 yılında ise son anda gene başvurdum =) Bu sefer elçilik aracılığı ile başvurmuştum. Aslında kendim de tam emin değildim. Kararsızlık içindeydim. Belgelerim zaten bir önceki yıldan hazır olduğu için beni uğraştırmaz diyerek gönderdim gitti. Mülakata çağrılmayı tabi ki beklemiyordum. Bu arada mülakata çağrılanları genelde akşamüzeri arıyorlar. Beni aradıklarında saat 18.30 felandı. Yani umudu kesmemek lazım =)
Okul dönemi olduğu ve çalıştığım için mülakata gidip gitmemekte bile kararsız kalmıştım. Düşünün artık kararsızlığımı. Sonrasında Ankara Konya arası yakın zaten en kötü ihtimalle ailemi de görürüm diyerek yola çıktım.

2 Nisan Cuma günü 15:45 mülakat vaktimdi. Mülakattan bir gün önce dişimden ameliyat olmuştum. Ağzımda bir dünya dikiş, yüzüm gözüm şiş bir halde de olsa gene gittim mülakata. En azından ortamı görürüm tecrübe olur diye düşündüm.

Bursa başvuran 150'ye yakın kişi varken sadece 18 kişi mülakata çağrılmıştı. Ve bu 18 kişiden de 6 asil 3 yedek olmak üzere 9 kişi seçilecekti. Seçilme ümidiyle gitmesem de mülakata çağrıldıktan sonrası daha kolay olur diye düşünüyordum hep. Taa ki güçlü adayları ve jüriyi görene kadar.

Çok iyi üniversitelerden iyi derecede Korece ve İngilizce bilgisine sahip adaylardan tutun da Kore'de staj yapmış kişiler bile vardı. Daha mülakata girmeden gözüm korkmuştu.

Bu arada 2016 yılında mülakata çağrılanlar arasında Korece ya da İngilizce belgesi olmadan mülakata çağrılan tek bendim sanırım. Korece konuşma yarışmasına katılmam ve öncesinde Kapadokya'da Korece tercümanlık yapmamın etkisi olmuştur diye düşündüm. Yani düşünün rekabeti artık..Diğer ülkelerde dil belgesi olmadan hatta ortalaması bile tutmadan kazanan kişiler varken, bizim ülkemizde rekabet öyle bir artmış ki dil belgesi olmayanlar artık mülakata bile çağrılmıyor.

Kore'ye uyum sağlayamayıp dönenleri, Korece hiç bilmeden başvuranları, Kore kültürüne ilgi duymadan sırf burs için başvuranları ve sonrasında pişman olanları da düşününce tabi bir bakıma böyle olması iyi olmuş. En azından gerçekten gitmek isteyenler seçilir.

Gel gelelim mülakata.. Çanta telefon vb hiçbir eşya alamıyorsunuz yanınıza. Mülakata girecek adaylar ile beraber bekliyorsunuz ama mülakattan çıkanlar ile görüşemiyorsunuz. Kore kültür merkezinden Aylin Hanım gelip salona kadar eşlik ediyor. Eğer ilk başvuru sırasında belgelerinizin aslını teslim etmediyseniz mülakatta Aylin Hanım'a teslim etmeniz gerekiyor.

Belge konusunda birçok kişi yanlış düşüncelere kapılıyor. Daha kazanmamışken neden orijinallerini göndereyim ya da neden notere para vereyim diye düşünebilirsiniz haklı olarak. Ben de öyle düşündüm ve orijinal değil tüm belgelerimin fotokopisi ile başvurdum. Zaten ilk aşamada eğer elçilik aracılığı ile başvuruyorsanız orijinal ya da noter onaylı belge göndermenize gerek yok. Çünkü hiçbir belgeniz geri verilmeyecek bunu unutmayın. O yüzden ilk aşamada fotokopi ile başvurmak en doğrusu. Zaten mülakata çağrılırsanız size orijinalleri ya da noter onaylılarını getirmenizi söyleyecekler. Benim almış olduğum sertifikalar da vardı. Türkçeydi ama hepsini yolladım. Mülakata çağrılınca Türkçe olanları İngilizce'ye çevirip öyle getirmemi, orijinalleri de yanımda bulundurmamı söylediler.

Diploma, transcript gibi belgeleriniz için özellikle kesinlikle notere para vermeyin. Üniversitenizde veya herhangi bir resmi kurumda aslı gibidir yaptırabilirsiniz. Mümkünse İngilizce transcript alın zaten. Alamıyorsanız eğer sadece onu çevirtmeniz yeterli. Zaten hemen hemen her üniversitede diplomanın yan tarafında ingilizce de yazdığı için aslı gibidir yaptırmanız yeterli. Ben üniversiteden transcripti de ingilizce aldığım için belgeler için hiç para ödemedim. Sadece nüfus kayıt örneği ve sertifikalarımı çevirttim. O zaman da sadece yeminli tercümana gittim ve sayfa başı 25 liraya yaptırdım. Sertifikalar için noter onayı gerekmiyordu zaten.  Yani diyeceğim o ki zaten birçok kişi öğrenciyken başvurduğu için bu bursa maddi olarak sıkıntı yaşamadan gereksiz yere para harcamadan da halledebilirsiniz.

Kılavuzda elçilik üzerinden başvururken 1 orijinal 3 kopya olarak yazsa da Kore Kültür Merkezi üzerinden başvururken bir orijinal evrak ya da 1 er tane fotokopilerle başvurabilirsiniz. Eğer kazanırsanız onlar zaten yapacaklar.

Belgeler her sene değişse de genel itibarıyla aynı sayılır. 2016 yılında bir tane referans mektubu yeterliyken 2017 yılında 2 tane referans mektubu istediler mesela. Ufak farklılıklar olabilir tabi ama genel olarak; başvuru formu(fotoğrafınızı da yapıştırmanız gerekiyor), kişisel bilgiler, not ortalaması, iş tecrübeleri vb gibi genel bilgiler içeren bir form, kendinizi tanıtan yazı,  çalışma planınız    ( hepsi 1 A4 kağıdını geçmeyecek şekilde), 2 tane tavsiye mektubu, Kore'de siyasi olaylara karışmayacağınıza dair imzalamanız gereken yazı, sağlık formu, diploma ya da dönem sonunda mezun olacağınızı gösterir belge, transkript, nüfus kayıt örneği (ailenizin Türk vatandaşı olduğunu kanıtlamak için) ya da anne babanızın pasaportu buraya kadar olanlar zorunlu belgeler. İsteğe bağlı olarak, size bursu kazanmak için ek puan getirecek avantaj sağlayacak ek belgeler ise; TOPİK(korece yeterlilik) Belgesi, TOEFL, TOEIC ya da IELTS Belgesi, basılmış makale,tez vb yazılarınız varsa ödülleriniz.

Belgelerin İngilizce ya da Korece olarak hazırlanması gerekiyor. Elçilikten başvuracakların belgeleri İngilizce olarak hazırlamasını tavsiye ederim. Mülakat komisyonunda Türkler de olacağı için anlamaları açısından daha iyi olur.

3 yorum:

  1. Çok teşekkürler yardımlarınız için :)

    YanıtlaSil
  2. Kore Üniversitesi'nde yüksek lisans yapmak istiyorum fakat burs çıkarsa okul fiyatını karşılayacak mı ya da hangi durumlarda karşılamaz bu konu hakkında hiçbir bilgim yok eğer bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim çünkü okullar gerçekten çok pahalı. Ve mülakat içeriği hakkında detaylı bilgi verir misiniz?

    YanıtlaSil
  3. According to Stanford Medical, It is indeed the SINGLE reason women in this country live 10 years longer and weigh an average of 42 lbs less than we do.

    (By the way, it has totally NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and EVERYTHING to "how" they are eating.)

    P.S, What I said is "HOW", not "what"...

    TAP this link to discover if this quick questionnaire can help you release your true weight loss possibility

    YanıtlaSil

^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...