11 Aralık 2013 Çarşamba

2. Korece Konuşma Yarışması/ 제 2회 한국어말하기대회

Sınavlarımın bitmesinden ardından, uzun zamandır birikmiş video ve resimleri yayınlamaya karar verdim.
Resimler 9 Ekim 2013 tarihine ait. 9 Ekim Kore alfabesinin kuruluş yıldönümüdür. Her yıl bu tarih Koreliler için özel bir gündür. Çünkü daha önceleri Çin alfabesi (Hanja) kullanılırken okur yazar oranı çok düşükmüş. Kore alfabesi bulınduktan sonra bu oran artmıştır.
한글: Hangıl= Kore alfabesine verilen isim. Kral Sejong tarafından bulunmuştur.
Daha detaylı bilgiye Korea-Fans'tan ulaşabilirsiniz.

Bu sene Hangıl Day(Kore Alfabesi Günü) ve Kore Kültür Merkezi'nin açılışı aynı gün kutlandı. Tören Ankara Üniversitesi, Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi'nde oldu.

Ben de bu sene ikincisi düzenlenen Korece konuşma yarışmasına başvurmuştum. Finale kalınca haliyle bende gittim o gün. :) Yarışma stresi olmasaydı sanırım daha zevkli olurdu ama gene de çok güzel bir gündü.
Yarışma stresi demişken lafın gelişi..:) Öyle ki final konuşmamı sabah trende hazırladım. Çünkü sürekli bir yoğunluk derken hiç fırsatım olmadı. Bir de 9 Ekim hafta içine denk geldiğinden okulu ve kursumu ekmek zorunda kaldım ama gittiğime değdi. Ankara'da okuyan arkadaşlarım da olduğu için zaten gitmek istiyordum. Ama bir türlü denk gelmiyordu, yarışma bahane oldu yani. =)

Program 14.00'da başlayıp 17.00'a kadar sürecekti. Sonrasında yemek, geleneksel konser vb. etkinlikler.

 Şimdi gelelim benim sırama. Linke tıklayarak videoyu izleyebilirsiniz.

Videoyu izlerseniz fark edersiniz, sesim ilk başta çok fazla titremiş. Hiç heyecanlı değildim aslında sahneye çıkana kadar. Ama ismim okunduktan sonra heyecanlandım. Zaten ilk salonu gördüğümde şaşırmıştım. O kadar kalabalık bir ortam beklemiyordum. Ve karanlık bir salon. Tüm ışıklar sahneye çıkan kişi de. Tam karşıda da jüri üyeleri ^^
Videonun sonunda jürinin soru sorma kısmı da var.





























2 yorum:

^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...