20 Haziran 2017 Salı

KGSP Kore Hükümet Bursu Sık Sorulan Sorular

Yüksek lisans bursu ile yazmaya başladıktan sonra özelden ve mail olarak çok fazla soru gelmeye başladı. Hepsine cevap vermeye çalıştım ama daha detaylı olarak burdan da yazmak istedim herkese fikir olması açısından.
Öncelikle biraz kızdığım ve üzüldüğüm bir noktadan bahsetmek istiyorum. 2012 yılından beri gerek kültür kursu gerek yüksek lisans bursu birçok kişiye yardımcı oldum. Facebook üzerinden, kakaotalk üzerinden, blogdan ve özelden. Yardımcı olup fikir verdiğim birçok kişi de kazanıp gitti. Bana yöneltilen tüm soruları bildiğim kadarıyla cevaplandırıyorum, en sonunda bir teşekkür bile etmeden bitiyor konuşma. Ya da Kore'ye gidince hiç tanımamazlıktan geliniyor. Facebookta ekliyken Kore'ye gidince siliniyor mesela =) Birçok komik diyebileceğim olay yaşadım. O dönemde ekleyen herkesi özelden de kabul ediyordum, konuşuyordum. Zaten Kore'de eğitim de bu kadar popüler değildi. Ama sonradan baktım ki iş sadece çıkara dayalı, artık birebir tanımadığım, konuşmadığım pek kimseyi kabul etmiyorum. Zaten kişisel hesabımda Kore ile ilgili pek paylaşımım da yok. 
Sanki ben herkese yol göstermeye, herkesin her sorusunu cevaplandırmaya mecburmuşum gibi davranıldığı için artık uzak duruyorum. Ben uzun zamandır bu konuyu araştırdığım ve birkaç defa da başvuru süreci, mülakat süreci yaşadığım için tecrübelerimi paylaşıp bundan sonra gidecek arkadaşlara da yardımcı olma amacıyla yazıyorum. Ama eminim ki benden daha tecrübeli olan, daha fazla araştıran kişiler de vardır. Herkes paylaşımcı olmayabilir ama ben iyi niyetle bu kadar yazarken sanki mecburmuşum gibi sorulan sorular garibime gidiyor açıkcası. Ben de gidenlere çok sordum, yazdım, aklımdaki soru işaretlerini gidermeye çalıştım. Sağolsun bazıları çok güzel açıklarken, kimi cevap bile vermedi. Şimdi niye cevap vermediklerini çok daha iyi anlıyorum.
Neyse kısa bir sitemden sonra asıl konuya gelelim =)
Şu ara en popüler soru benim hangi belgeleri yolladığım. Ben hangisini yolladıysam aynılarını yollamakla bu iş malesef ki olmaz. Belki belgeleriniz daha iyidir olmaz, belki daha kötüdür olur. Tamamen başvuran adaylara ve rekabete bağlı. Biraz da şans ve kısmet tabi.

En çok sorulan soruları cevaplandırmaya başlayayım. Farklı sorularınız olursa da gene sorarsınız, yazmaya devam ederim^^

1) Elçilik üzerinden mi yoksa üniversite üzerinden mi başvurmalıyım?
Elçilik üzerinden başvurursanız 3 tane üniversite ve bölüm seçebilme hakkınız var. Belge elemesinden geçerseniz mülakata çağrılıyorsunuz. Mülakatta da Türklerden ve Korelilerden oluşan komisyon oluyor. Mülakat Türkçe olarak yapılıyor. Arada basit düzeyde İngilizce ve Korece sorular gelebiliyor. Elçilik üzerinden başvurursanız ilk aşamada belgelerinizin fotokopisi ile başvurabilirsiniz. Mülakata çağrıldığınızda aslı gibidir ya da noter onayı yaptırsanız yeterli olur. Mülakatı kazanırsanız belgeleriniz burs veren kuruma gönderiliyor. Bu aşamada herkes geçiyor direkt zaten. Bundan sonra da başvurduğunuz 3 üniversiteye belgeleriniz gönderiliyor ve kabul alma süreci başlıyor.

Üniversite üzerinden başvururken sadece 1 üniversite ve bölüm seçme hakkınız var. Belgelerinizin orijinali ya aslı gibidir haliyle başvurmanız gerekiyor. Üniversite sizi reddederse başka hakkınız yok. Onaylarsa burs veren kurumun da onay vermesi gerekiyor. Burs veren kurum da onayladı mı süreç bitiyor.

2)Kore'de değişim öğrencisiyim bursa başvurabilir miyim? Türkiye'ye dönmeden önce Kore'den almam gereken bana yararı olan bir belge olur mu?
Eskiden değişim öğrencileri başvuramıyordu ama artık sistem değişti. Korede lisans bitirmediğiniz ve 40 yaşını doldurmadığınız müddetçe başvurabilirsiniz. Kore'de eğitim aldığınız okuldan hocalardan tavsiye mektubu tarzı belge alabilirsiniz. Dil kursuna gittiyseniz gittiğinize dair belge alabilirsiniz. Korece seviyenizi gösteren belge, sertifika tarzı ekleyebilirsiniz.

3)Mezun olduktan 2 3 sene sonra başvuru yapabilir miyiz?
40 yaşını doldurmadığınız müddetçe istediğiniz zaman başvuru yapabilirsiniz.
Eğer bu süreçte çalışıyorsanız iş tecrübesi olarak çalıştığınızı da eklersiniz zaten.

4)İngilizce belgesi mi daha önemli yoksa Korece belgesi mi?
Bununla alakalı kesin bir bilgi olmasa da kendi tecrübelerime dayanarak bana göre Korece belgesi çok çok daha önemli. Çünkü Korece bilseniz dahi 1 sene boyunca Korece eğitimi olacak ve sayısal bölümler için bile Topik sınavından en az 3. seviye belge almanız gerekiyor. Aksi taktirde yüksek lisansa başlayamıyorsunuz. Sözel bölümlerde daha yüksek seviye almanız gerekiyor hatta.
Ama hiç belgesi olmayan birine göre İngilizce bildiğinize dair bir belge de sizi daha ön plana çıkarır.
Artık rekabet o kadar arttı ki bence iki belgeyi de almaya çalışın.

5) Üniversitede A bölümünden mezun oldum. B bölümünde yüksek lisans yapabilir miyim?
Tabi ki istediğiniz bölümde yüksek lisans yapabilirsiniz. Mezun olduğunuz bölümle alakalı da olabilir alakasız da olabilir. Önemli olan kendinizi tanıtan yazıda ve çalışma planında neden o bölümde yapmak istediğinize dair açıklamalarınızı güzel yapmanız, sağlam temellere oturtmanız.
Farklı bölümlerden kabul alan Türkiye'den de diğer ülkelerden de çok fazla kişi var.
Farklı bölümden başvurmak bir dezavantaj değil. Önemli olan mantıklı olması.

6) Devlette çalışıyorum bursa başvurduğum zaman görevime son verilir mi? Öğretmenlik okuyorum atanırsam eğer öğretmenliği dondurup gidebilir miyim?
Eğer halihazırda devlette çalışıyorsanız ve adaylığınız kalkmış ise ücretsiz izin alıp gidebilirsiniz. Ya da istifa edip gidebilirsiniz.
Ama henüz atanmadıysanız, ihtimalden bahsediyorsanız bundan sonraki atamalar zaten kadrolu değil. Atanırsanız dahi muhtemelen sözleşmeli olarak atanacaksınız. Sözleşmeli olunca da bırakma ya da dondurma şartı yok geri dönmek gibi. Mecburen sözleşmenizi iptal etmeniz gerekecek. Döndükten sonra öğretmenlik yapmak, memurluk yapmak isterseniz sıfırdan KPSS'ye girip hazırlanmanız gerekecek. Yani direk Kore'de eğitim olarak değil sonrasını da iyi düşünmekte fayda var.

7)İngilizce/Korece kursuna gidiyorum. Kurstan aldığım sertifika geçerli olur mu?
Belge elemesinde dil kısmından puan alabilmek için TOEFL/IELTS/TOEIC/ ya da TOPIK belgelerinizin olması gerekiyor. Yani dünyaca geçerliliği olan sınavların birinden belge almak gerekiyor. Ama daha önceden de dediğim gibi hiç belge olmamasındansa sertifika olsun ne olursa olsun eklemekte fayda var diye düşünüyorum.

8)YDS belgem var. Bana yararı olur mu?
YDS Türkiye'de geçerli olan bir sınav. Ama YDS'nin TOEFL ile eşdeğerliği var. ÖSYM'nin sitesinden puanlama tablosuna bakabilirsiniz. Gene aynı şeyi söyleyeceğim ama hiç belge olmamasındansa eşdeğerliği kendiniz yapıp Yds sonuç belgenizi de ekleyebilirsiniz. En azından İngilizce bildiğinizi bir şekilde kanıtlamış olursunuz.

9) Kore'de bir yüksek lisans programına başladım. KGSP' ye başvurabilir miyim?
Eğer mezun olmadıysanız, diploma almadıysanız başvurabilirsiniz .KGSP'ye seçildikten sonra başladığınız yüksek lisans programından ayrılmanız gerekiyor.
 
10)2018 yılında mezun olacağım. 2018 KGSP'ye başvurabilir miyim?
Ağustos 2018'den önce mezun olacaksınız başvurabilirsiniz. İlk başvuruda expected graduation letter hazırlatmanız gerekiyor. Genelde üniversitelerde hazır oluyor. Yoksa da internette örnekleri var. Siz hazırlayıp bölüm başkanı, sekreteri vb ilgili kişilere imzalatmanız gerekiyor.

11) Korece veya İngilizce olmayan tüm belgeleri çevirtmek mi gerekiyor? Türkçe belge ile başvurabilir miyim? 
İngilizce veya Korece olmayan belge ile başvuramazsınız. Eğer elçilik üzerinden başvuruyorsanız ilk aşamada Türkçesini gönderebilirsiniz ama mülakata çağrılırsanız tercüme ettirmeniz gerekiyor.

12)Hangi belgelere noter onayı ve apostil gerekiyor? Ne kadar para ödemek gerekiyor?
Para meselesi tamamen ne kadar belgeniz olduğuna ve yeminli tercümanın ücretine göre değişiyor.
Öncelikle diploma ve transkript için okuldan ingilizce almaya çalışın. Sonrasında da okulunuzda aslı gibidir yaptrın hiç para ödemeden. Daha sonra da valilik ya da kaymakamlığa gidin apostil yaptırın. Apostil yaptırmak 5 10 dk sürüyor ve ücretsiz.

Eğer üniversiteniz İngilizce transkript vermiyorsa mecburen yeminli tercümana çevirtmeniz ve noter onayı almanız gerekiyor. Bazen noterde çalışan tercümanlar daha fazla para isteyebiliyor. Dışardan bir tercümana çevirip sonra noter onayı da alabilirsiniz. Her yerde fiyat aynıdır diyip acele etmeyin, farklı noterlere gidin pazarlık yapın gerekirse. Noter onay ücretleri her yerde aynı olsa da tercüman ücretleri çok farklılık gösteriyor. Öğrenci indirimi yaptırın =)

Üniversiten aldığınız onur belgesi olabilir, katıldığınız seminerler, aldığınız sertifikalar artık eklemek istediğiniz ne varsa bunlar da Türkçe ise bunları da İngilizceye çevirtmeniz gerekiyor. Burda yanlış anlaşılan bir nokta var ki herkes bu belgelere de noter onayı yaptırıyor ve dünyanın parasını ödüyor. Sertifika vb belgeler için noter onayına ve apostile gerek yok. Yeminli tercüman tarafından çevrilsin yeterli.

13) 1 sene içinde TOPIK sınavından 3. seviyede belge alamazsam bursum iptal mı oluyor?
Hemen iptal olmuyor. 6 ay daha ek süre ve burs veriliyor size. 6 ay içinde de alamazsanız malesef ki iptal oluyor.

14) Kore'ye gittikten sonra seçtiğim bölümü ve üniversiteyi değiştirebilir miyim?
Bursu kazandıktan sonra ne olursa olsun asla üniversiteyi değiştiremezsiniz. Ancak burs veren kurum yani NIIED ve kabul aldığınız okul ve hocalar onaylarsa bölüm değiştirme şansınız var. Tabi ki de garanti değil.

15) Kore'ye gittikten sonra pişman olursak dönebilir miyiz? Bursun herhangi bir yaptırımı var mı tazminat gibi?
Pişman olma ihtimaliniz varsa bence hiç gitmeyin. Bu kadar araştıran gitmek isteyen varken hele.
KGSP bursu karşılıklı bir burs değil. Yani burs süresi bitince Kore'de de kalabilirsiniz Türkiye'ye de dönebilirsiniz tamamen size kalmış.

Bursa başvururken PLEDGE isimli bir belgeyi de imzalıyorsunuz. Başvuru formunda var okursunuz maddeleri. Türkçesi kısaca rehine demek =) Kore'de herhangi bir politik, siyasi olaya karışmayacağınıza felan dair de maddeler var. 
Bursu kazanıp Kore'ye giriş yaptıktan ilk 3 ay içinde burstan vazgeçerseniz eğer, o zamana kadarki aldığınız bursu, okul parasını, uçak bileti parasını geri ödemeniz gerekiyor. Yani kısacası Kore hükümeti size ne kadar para harcadıysa onu iade etmeniz gerekiyor.

Ama 3 ay geçtikten sonra geri dönerseniz eğer herhangi bir yaptırımı yok. Dönüş biletinizi kendiniz almak kaydıyla dönebilirsiniz.



2012 yılı Kültür Bursu ile ilk Kore'ye gittiğimiz zamanlar =)


38 yorum:

  1. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    YanıtlaSil
  2. hello,
    i'm a new follower, can you follow me back? Thanks <3

    https://amoriemeraviglie.blogspot.it/

    YanıtlaSil
  3. Böyle yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim. �� Bende 2018 de başvurmak istiyorum umarım seçilirim. Ben üniversite aracılığı ile başvurmak istiyorum ama hangi üniversiteye başvursam karar veremedim. Seul'de okumak istiyorum. Aslında hayalim SKY gibi üniversitelerden birinde okumak fakat sadece bir tane seçim hakkı olduğu için risk almak istemiyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaalar
      Risk almak istemiyorsaniz eger Seoul'de bulunan daha orta düzey bir üniversite seçip başvurabilirsiniz.

      Sil
  4. Olağan üstü bir yazı harikasın. Yeni keşfttim takipteyim beklerim.
    birsenle.com

    YanıtlaSil
  5. Kuzey Kore ile ilgili kafamda bir çok soru vardı. Güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar ! ikinci blogum artık yayında. Sizden ricam blogumu ziyaret edip, takibe almanız! Bu beni yazmam için daha da heveslendirmekte :) Yardımcı olacağınıza eminim. Güzel kalbiniz için çok çok teşekkür ederim :)

    takip linki : https://www.blogger.com/follow.g?view=FOLLOW&blogID=2179987331393061038

    www.benirvana.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  7. Yazınız için çok teşekkür ederiz, güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. bu bursa daha doğru lisans bursuna Kore'de iken direk olarak okula belgeleri elden teslim ederek başvurabiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki de. Kılavuzda zaten yazıyor. Kore'de iken direk elden teslim edebilirsiniz.

      Sil
  9. Merhaba yukarda belirtmissiniz ama şundan emin olmak istedim. Beleglerim zaten ingilizce ama ben bunlari birde apostil mi yaptirmam gerekiyor? Siz boyle mi gondermistiniz? Ayrica tum bilgiler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba eger bireysel olarak üniversite uzerinden başvuracaksaniz diploma transkript gibi belgelerin apostilli olması gerekiyor. Diğerlerinin ingilizce olması veya yeminli tercumana çevrilmiş olması yeterli.
      Ancak elçilik uzerinden başvuruyorsanız ilk aşamada apostile gerek yok.

      Sil
    2. Direk üniversiteye başvuracağım.Belgelerim ingilizce. Transkriptimi orjinal haliyle göndereceğim. Diploma ise aslı gibidir kaşeli.

      Sil
    3. Diploma ve transkripte apostil yaptırmanız gerekiyor. Valilikler veya kaymakamlıklar ücretsiz olarak yapıyor.

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba öncelikle bu güzel yazı için çook teşekkürler aradığımı buldum resmen. Sorum şu, hükümet bursunun kazanımı anladığım kadarıyla 3 aşamalı. Son aşama, belgelerimizin gönderildiği üniversitelerden kabul gelip gelmemesi kısmı nasıl işliyor? Üniversiteler ingilizce mülakat vs yapıyorlar mı?(aman tanrım korkulu rüyam) yoksa zaten görevli kuruluş bizi seçip önerdiği için sadece belgelerimizi inceleyip kabul edilip edilmediğimize dair bir cevap mı yolluyorlar?

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar^^Ben lisenden yeni mezun oldum ve universteyi burslu olaraka korede okumak istiyorum ve 2.bir dil bilmiyorum...Aslinda hicbir seybilmiyorum bu sureci nasil yonetwbilirim ve gercektennkafam cok karisti «

    YanıtlaSil
  13. KGSP ye nasıl üye olunuyor ve gerekli evrakları yani gerekli evraklar nereden alınıyor liste filan sitede çıkmıyor malesef iki soteye de baktım fakat pek bisey anlayamadım yardımcı olur musunuz .

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, Kore'deki yasaminizi anlattiginiz yazilarinizi okumak cok keyifli, umarim daha bol yazarsiniz.

    Siz de eger Cek Cumhuriyeti'nde is, calisma, yasam ve geziler, ek gelir elde etme yontemleri hakkinda okumak isterseniz bloguma beklerim..

    SEvgiler
    Kitalar Atlasi

    kitalaratlasi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Merhaba telefonunuz yada mail adresiniz var mı

    YanıtlaSil
  16. merhaba ben dil bölümüyüm. sayısalcı da değilim sizce kabul alabilir miyim? sayısal değilim diye almazlar diye korkuyorum da...

    YanıtlaSil
  17. İyi günler yazınız içn çok teşekkürler birçok soru işaretimi giderdi size bir sorum olucaktı ben şuan türkiyede bir üniversite okuyorum .Kendimi geliştirdikten sonra yani ingilizce konusunda korede bir ünüversite omumak istiyorum. Bu bursa başvurma şansım olurmu burda bir ünüversite okumam sorun olurmu yüksek lisans yapmayı düşünmüştüm ama şuanki bölümümde mutlu değilim bu yüzden korede kisan olarak bi okul okumak sitiyprum bu mümkünmü

    YanıtlaSil
  18. Burs ile Lisans kazandığımız da yüksek lisans için tekrardan bursa başvuru yapabiliyor muyuz

    YanıtlaSil
  19. Merhaba yazınız gerçketen çok bilgilendirici çok teşekkürler. Benim farklı bir sorum vardı umarım görürsünüz. Acaba aöf mezunları da başvuru yapabilir mi? yada kabul edilme şansı var mı ? cevaplarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim .

    YanıtlaSil

^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...