25 Mart 2013 Pazartesi

Aşırı Yoğunluk ve Kahrolası Diziler

Başlıktan da anlaşılacağı üzere şu sıralar acayip derecede yoğunum. Elbette herkesin hayatında kendine göre yoğunlukları, işleri vardır ama bu apayrı cidden. Nerden başlasam bilemiyorum açıkcası.
Öncelikle haftada 4 gün boyunca okulum var. Kısacası 3 günüm boş gibi ama değil. Okul olan bir günün öğleden sonrasında gönüllü olarak kimsesiz çocuklara Matematik ve İngilizce dersi vermeye gidiyorum. Tamamen boş olan cuma günümde Koreli çok tatlı bır bayanın verdiği dikiş kursuna gidiyorum ki çok hoş şeyler yapıyoruz. Bir ara paylaşırım. Kumaşlar biraz pahalı çünkü direk Uzakdoğu'dan yani Kore ve Japonya'dan geliyor ama ortam çok sıcak..Üniversiteden güzel sanatlar fakültesinden profesörler bile var dediğim gibi ortam çok sıcak. Her hafta ablalar birşeyler yapıp getiriyor yiyoruz. Tabi ben işin yeme kısmındayım =) Bu hafta sıra bende diyebilirim. Aşçılık yeteneklerimi konuşturup venedik poğaçası yapacağım. Aşçılık demişkende cumartesi pazar da saat 9 ile 4 arası aşçılık kursuna gidiyorum. Ha bir de Komekte ve çok nadir olmak üzere özel ders yoluyla kemana başladım..Son olarak Avona kafayı takmış durumdayım. Ha bire sipariş veriyorum felan. Öyle işte yoğunmuşum demi =)

Evet bunlar bu dönemin genel seyri zaten. Şimdi gelelim diğer yoğunluğa. 7 Nisanda YDS'ye sınavına giriyorum ama sor bana birşey biliyor muyum acaba...Hiç çalışmıyorum tamam temelim var ama sınava yetmez kesinlikle. 13 Nisan gibi okulda vize denen ara sınavlarım başlıyor. Tam vizelerin bittiği gün Ankara'ya ışınlanmam gerekiyor. 20 Nisanda Topik adlı nam-ı değer Korece yeterlilik sınavı var. Aslında bu saydıklarım arasında en iyi olduğum Koreceydi. Bakın ''di'' diyorum geçmiş zaman dikkatinizi çekerim..Hala iyiyim ama Beginner'da yani Başlangıç seviyesinde. Çıkmış sınav sorularını çözüyordum..Bu arada sınır 50. Sınırı geçersem belge alabılırım ama 70'i geçersem yüksek seviye belge alabılırım. Ilk çözdüğümde 48 aldım sonra kelıme bılgım ılerledıkce 80'e kadar çıktım. Dedim kendimi heba etmeyim, en iyisi orta sevıyeye ıntermediate level'e giriyim dedim ve kaydımı yaptrdım. Bildiğiniz üzere şu an sınava 1 aydan daha az bir süre var ve ben bugün başladım İngilizce dursun bir kenarda Koreceye basladım.
Sınav hakkında ufak bir bilgi verirsem. 2 aşamadan oluşuyor. 1. aşama dil bilgisi ve kelıme bılgısını ıcerıyor ardından yazma kısmı var zorlayan kısımlardan bırı. 2. kısım ise dinlemeyle başlıyor. Ardından okuma var kı parçalar çok uzun bizim paragraflardan beter ve en çok zorlayan kısım diyebilirim. Demiştim ya 50 almak gerek diye..Mesela dinlemeden 60 alıp okumadan 40 alsak ortalamamız 50 olur ya bu şekilde olmuyor kesinlikle şart var ki çok kötü bu. Çünkü dil bilgisinde dinlemede 80'i bulan ben okumada 40 ı anca buluyorum yazmada zorlarsam anca 50 ki bu dediğim başlangıç seviyesi içindi.
Orta seviyede ne soruyu anlıyorum ne de şıkları. Hadi anladım diyelim bu sefer gramer zorluyor. Dinlemeler deseniz çok çok uzun. Okumalara hiç girmiyorum bile..

Ama şu sıralar beni gene tek motive eden şey bu sınavın yüksek lisans için puanlamaya 15 puan kadar etkı etmesı.Dolarlar yatırılıp girilen TOEFL sınavı bıle 2 puan etki ederken TOPIK tam tamına 15 puan etkı edıyor. Tabi 70 i geçene . Değilse 10 felandır. Onu geçtim sırf gırmek bıle 5 puan. Gene TOEFL'dan fazla yani.
Bir diğer konu başvururken ortalama şartı yüzde 80'in üzerinde not istiyorlar. Ben tam sınırdayım
Bu dönemde açıkcası pek iyi değildim. Daha önce bahsetmiştim. Boşluğa düşmüştüm, kendimi toplamam zaman aldı.
Neyse ben böyle hayıflanadurayım müsteşara bir soru daha sordum ortalamam düştü seçilme şansım nedir gibisinden bir soruydu. O da önemli olan sınırı geçmek dedi. Çok çok sevindim. Ama rekabet öyle bir artıyor ki ben burda seçilsem bile diğer aşamalarda kalabilirim. Çünkü belgeler direk Kore'ye gönderiliyor ve tüm dünyayla yarışıyoruz. Dil bilen, Kore'ye ilgili yabancılar da çoğunluktaysa ki Kore gibi Uzakdoğu ülkesine başvuran biri kariyeri bir kenara bırakıp ilgiden dolayı başvurur diye düşünüyorum. Yani dediğim nitelikte kişiler çoksa  tek ayrım noktası ortalama olacak.. Hayırlısı artık seneye düşünmem gereken şeyler bunlar. Olursa çok sevinicem ama. ^-^

Bu kadar yoğunluğun içinde de sayısız dizi izliyorum. Kore dizilerini izlerken gene kendimi kandırıyorum aslında dizi değil ders bu listeningime iyi gelcek dinlemeden 100 alıcam felan desem de Amerikan dizilerini ne yapıcam bilemiyorum. Uzun zaman önce başladığım ama Chuck yüzünden ara verdiğim Fringe'i bile izler oldum sınavlar yaklaşınca, öğrenci psikolojisi mod on =) Ama cidden güzel diziymiş.
Hayatımda ilk kez izlediğim bilim kurgu diyebilirim ama en kalitesi olduğundan da şüphem yok.
Diğeri ise Friends. 1994'te başlayıp 2004'te çoktan bitmiş olan bir dizi. Kısacası kıyafetler farklı olsa da dil çok yalın ve akıcı. Altyazısız bile temel ingilizceyle izlenecek türden. Aynı zamanda günümüz dizileri gibi sadece hayatın bel altından ibaret olmadığı güzel dostlukların ve sınırsız esprilerin havada uçuştuğu biz dizi.
Ve bölümler 15-25 dk arasında değişince hiç ama hiç sıkmıyor. Kısacası bir saat içinde 3-4 bölüm izleyebilirsiniz. Bu dizi bir ara 'Sıkı Dostlar' adıyla Türkiye'de de yayınlaşmış ama hiç tanıdık gelmedi.
Öyle işte başlayın derim.

Sırada Topik Beginner Level yani Başlangıç Seviyesi çalışmalarımdan fotoğraflar geliyor.
Hayır onlar kutucuk değil harf.
Evet o kutucukları anlıyorum =)
Orta seviye çalışmalarımdan fotoğraf paylaşmaya korkuyorum. Her kelimenin, her ekin ve de her cümlenin altı çizili olup Türkçe veya İngilizce açıklamaları akıyor da =)


Topik Çalışma Halleri




Çalışmaya devam ^_^

NOT 1 : Aşçılıkta öğrendiğimiz süper tariflerden de ara sıra paylaşmamı isterseniz yorum olarak yazın lütfen. Paylaşırım =)

NOT 2 : Topik sınavı, Korece nasıl çalışılır veya nasıl öğrenilir ve yüksek lisans bursu veya üniversiteler hakkında bilgi almak isterseniz de yorum olarak yazın. Cevap veririm görünce eğer uzun bir konuysa bu konuyla ilgili yazı bile yazabilirim. Uzun zamandır araştırıp, birinci elden bilgi alinca bu konuyla ilgili özellikle de burslarla ilgili fazlaca bilgim var. Bir de üstüne Kore'ye gidince haliyle =)

25 yorum:

  1. Evet evet koreceyi ve tarifleri... Hepsini merak ettim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklemede kalın tariflerde fotoğraf çekmem lazım =)
      Korecede uzun bır konu malum =)

      Sil
  2. Canım merhaba, bloğumda çekilişe katılmışsın,umarım sana çıkar...Bloğuna göz gezdirdim çok hoşuma gitti, üniversite maceran, Kore kursu vs...Hangi bölümde okuduğunu merak ettim, hani demişsin ya istemediğim bir bolum ilk sene tekrar sınava girmem gerek diye...Anladığım kadarıyla yaşça benden epey küçüksün,yolun başında birisine azcık nasihat vermek istedim:)Bende küçükken çok bilinçsizdim ve sırf ailem tıp dışı Ankara dışı izin vermiyor diye istemediğim bir yer okudum..Veteriner fak..düşün yani benim puanım Hacettepe Beslenme Diyetetik bölümüne fazlasıyla yetiyordu ama ailem Veterinerlik daha kariyerli kazanmışken ona git, onca puan boşamı gidecek diye beni etkileyip orayı okumamı sağladılar...Ve hayvanları çok sevmeme rağmen korktuğum için fakülteyi çok zor bitirdim,kan, iltihap,enjektör bana göre değilmiş onu anladım...Oysa diyetisyenliğe o kadar ilgim varki,oraya gitsem eminim çok mutlu okuyacaktım ve şimdi belki meşhur bir diyetisyen olacaktım:( zaten sonrası diyetisyenlik oyle popüler olduki puanıda yukseldi bildiğim kadarıyla...Sonrası ilaçta çalışmayı hedef koydum ve Eczacılık fak de master yaptım ve şimdi bir ilaç firmasında çalışıyorum neyseki...Ama hep bir pişmanlık duyuyorum zamanında keşke daha kararlı olsaydım sadece kendi istediklerimi yapsaydım diye...O yüzden sana tavsiyem istediğin bölümü oku...Gerçekten istediğin neyse onun peşinden git...Kore'ye ilgi duyan çok arkadaşım var iş yerimde hepsi topluca Kore dizileri izliyorlar,anlaşılan bağımlılık yaratıyor:) Madem bu kadar sevdin Kore dili ne girebilirsin,seni ne mutlu edecekse onu yap...sevgiler...LAME

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Okurken yoruldum ya :) maşallah nasıl yetişiyorsun bu kadar aktiviteye :)
    umarım sınavlarında başarılı geçer,hayallerini,ideallerini gerçekleştirebilirsin :)
    Bu arada tarifleri ve diktiğin kumaşları paylaş,çok çok memnun oluruz :)

    YanıtlaSil
  5. Tamamdır beklemede kal =)
    İnşallah canım inş herkes için ^_^

    YanıtlaSil
  6. selam,yogunluk iyidir ama arada nefes almayi unutma.insallah sinavdan yuksek alirsin. tarifleri ve habeeleri bekliyorum.hosca kal.

    YanıtlaSil
  7. Ya hber ederım de sen şu yorumlarındaki güvenlik duvarını kaldırsan her yazına yorum yapcam ama çok üşeniyorum ya..

    YanıtlaSil
  8. Ben kendimi çok yoğun zannediyordum meğer çok daha yoğun olanlar da varmış :) Allah kolaylık versin inşallah beklediğin puanları alır hayallerine kavuşursun :) Yüksek lisans yapmayı çok isteyen ve İngilizceyle başı dertte olan birisi olarak ilgiyle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşalllah hepimiz hayallerimize kavusuruz :D ya da kavusmayız :D kavusmak da ters tepebilir bazen =)

      Sil
    2. Amin :) Haklısın :D Ters tepmeyecekse kavuşalım :)

      Sil
  9. Allah kolaylık versin öncelikle :)
    İlk kore dizimden sonra bende direk dilini merak edip araştırmıştım. 2 yıldır kendi çapımda öğrenmeye çalışıyorum ^^ Fotoğraftaki kitap ve kağıtları kurstan mı aldın? İngilizce oldukları için biraz kafam karıştı. Bir de o kitap çince mi :D
    Bahsettiğin sınavı da ilk kez duyuyorum bu konu hakkında bir yazı istesem çok şey mi istemiş olurum acaba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Çok güzel dil öğrenmen. Bende ilk dıızmden sonra olmasa da dızılerden ozenıp ogrenmeye basladım. ^^
      O kıtabı ınternetten Kore alısverıs sıtesınden aldım ama yanlıslıkla ıngılızce acıklamalı yerıne Cınce olanını almısım ama pek sorun değil çünkü içerik Korece.
      Diğer kağıtlar ise çıkmış sorular sınavla ilgili.
      İstek konun we sınav hakkında detaylı bılgı , ne yapılır nasıl calısılır cok yakında gelıyor beklemede kal =)
      Ayrıca Koreye de gıdınce cok fazla kaynagım war ozellıkle yenı baslayanlar ıcın ıstersen karsı odemelı olarak cok uygun fıyata da gonderebılırım yanında da Kore'den geleneksel esya veya maske hedıyesıyle =)

      Sil
    2. Yazıyı beklemedeyim =)

      Okuyup anlayabiliyorum. Ama gramer eksiliği var tabi. Varsa bana göre bir kitap harika olur :)
      facebook kullanıyorsan oradan haberleşebiliriz:)

      Sil
    3. Okuyup anlayabılmen bıle guzel.
      Gramer konusunda faceden ekleyıp yardım ısteyen soru soran cok kısı war yardım edıyorm vaktım oldukca Kore fanlarına =) Sende cekınmeden sorabılırsın.
      Aslında tam da sana göre orijinal fotokopi değil süper bir kitap var grameri anlatan hem de ses cdsi içeren ama orijinal olunca 25 30 lira civarı istersen fotokopı yaptırabılırım ama degecek bır kıtap bende onunla ılerlettm almanı tavsıye ederım.
      Birde arama butonuna bilgic.boncuk@hotmail.com yazarsan dırek ekleyebılırsın benı ya da profılım : https://www.facebook.com/serife.bilgic.3

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Ya ben de korece öğrenmek istiyorum ama araya vakit girince unutuyorum. Zahmet olmazsa bana yardımcı olur musun? Ben bazı iyi anlattığını gördüğüm bloglardan, livemocha gibi sitelerden öğreniyorum ama yazmadan anlamıyorum yani en azından bir kitapta falan yazsa da olur. İnternetten sipariş edebileceğim bir kitap yada senin yardımcı olma imkanın var mı acaba?..

    YanıtlaSil
  12. Merhaba
    Öncelikle kendini tanıtarak mail atarsan kendi öğrenme şeklim, kitap ve internetten öğrenme konusunda yardımcı olmaya çalışırım.
    trivial3222@gmail.com

    YanıtlaSil
  13. Merhaba!Daha önce Güney Koreyle ilgili birçok sitede ve blogta araştırmalar yaptım. Sizin bloğunuzu yeni keşfettim .Demek nasip bugüneymiş.Ben güneykore de okumak istiyorum.Bununla ilgili çok ayrıntı bilmiyorum,bu sene ygs ye tekrar gireceğim.Okul öncesi öğretmenliği bölümünde okumak istiyorum. G.kore de bu bölümle erasmus yapabiliyor muyuz(aslında orada okumak istiyordum ama burs falan olmadan kendi imkanlarımızla oldukça zor göründüğünden erasmusa umut bağladım)benim bildiğim kadarıyla hacettepe üniv. anlaşması var koreyle bu konularda beni aydınlatırsanız gerçekten çok mutlu olurum.Ayrıca okul öncesi öğrt.gkore de iş bulabiliyor mu yani devlet işi falan mı oluyor yoksa özel sektör mü?Ahh aslında o kadar çok sorum var ki tabii sorabileceğim,bu konuda bilgisi olan biriyle kaşılaşmadığımdan,hep içimde birikti.:(Neyse ki Allah sizin bloğunuzla karşılaştırdı.Birde siz kaç yaşındasınız ve gkore demi yaşıyorsunuz ya da okuyor musunuz?Sizden acil cevap bekliyorum.bu arada faceden konuşma imkanımız varmı?

    YanıtlaSil
  14. diyetisyenlik okuyorum kore de yüksek lisans yapmakm istiyorum yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  15. topik sınavına nasıl hazırlanıyorsun? Veya toefl a? Kore de doktorluk bölümünü okumak istiyorum lakın ne yapmalıyım ilk adımlarım neler olacak bir türlü bilemiyorum zira her kafadan ayrı ses çıkıyor. Lütfen yardımcı ol bana.

    YanıtlaSil
  16. topik sınavına nasıl hazırlanıyorsun? Veya toefl a? Kore de doktorluk bölümünü okumak istiyorum lakın ne yapmalıyım ilk adımlarım neler olacak bir türlü bilemiyorum zira her kafadan ayrı ses çıkıyor. Lütfen yardımcı ol bana.

    YanıtlaSil
  17. merhabalar ben korece öğrenmek istiyorum nasıl bi başlangıç yapmalıyım bi yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli. Eksik gördüğünüz bir yer olursa çekinmeyin ^-^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...